RUTIER. Senatul a aprobat ieri introducerea „regulii fermoarului” în Codul Rutier din România, având ca scop fluidizarea traficului și reducerea congestiilor în zonele unde benzile de circulație se îngustează. „Regula fermoarului” presupune că, atunci când o bandă de circulație se închide sau este blocată din diverse motive, șoferii de pe banda adiacentă trebuie să permită, alternativ, vehiculelor de pe banda afectată să se încadreze pe banda lor.
Această practică asigură o îmbinare ordonată și eficientă a fluxurilor de trafic, similară cu închiderea unui fermoar. Datorită avantajelor acesteia, regula fermoarului este deja implementată în legislaţia rutieră din Germania, Austria, Elveţia, Olanda, Slovacia.
Inițiatorii proiectului, doi parlamentarii USR, susțin că această măsură va contribui semnificativ la decongestionarea traficului, în special în zonele unde două benzi se îngustează într-una singură.
Regula fermoarului vizează fluidizarea traficului în zonele în care două benzi se îngustează într-una singură, prin alternarea intrării vehiculelor de pe fiecare bandă, ca într-un fermoar. (…) Implementarea regulii va contribui la reducerea congestiei, prevenirea accidentelor şi va face ca traficul să se desfăşoare mai fluent în situaţii de îngustare a benzilor
Nerespectarea acestei reguli ar urma să fie considerată contravenție minoră, sancționată cu 2 până la 3 puncte de amendă, conform clasei I de sancțiuni prevăzute în legislația rutieră. Aceasta s-ar traduce într-o amendă de aproximativ 600 de lei.
Pentru că proiectul să devină lege, acesta trebuie să fie adoptat și de Camera Deputaților, care are rol decizional. Ulterior, legea va fi trimisă președintelui României pentru promulgare și va intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial.
Lasă un comentariu