Investiții uriașe în aeroportul Târgu Mureș pentru doar un singur zbor regulat! – ANALIZĂ

Investiții uriașe în aeroportul Târgu Mureș pentru doar un singur zbor regulat! – ANALIZĂ

STRATEGIE GREȘITĂ. Aeroportul Transilvania din Târgu Mureș rămâne cu o singură cursă regulată de săptămâna viitoare, către Budapesta, după ce mâine va avea loc ultimul zbor către Londra! Invesțiile mari, dar făcute cu întârziere, și lipsa de strategie pe o piață cu o concurență puternică au dus la situația în care numărul curselor și al pasagerilor care zboară de la Târgu Mureș să scadă vertiginos. Doar locul 10 la nivel național!

Președintele Consiliului Județean Mureș, Peter Ferenc (UDMR) anunța ieri, cu emfază, că investiția uriașă în aeroport se apropie de final. Într-o lună, autoritățile locale vor tăia panglici pentru extinderea platformei de parcare a aeronavelor şi a terminalului de pasageri. Acesta din urmă își va tripla capacitatea, de la 400 pasageri pe oră la 1.200 de pasageri, simultan pentru decolare sau sosire. Lucrările au costat 35 de milioane de euro din fonduri europene.

Problema de fond însă este reducerea, treptat, a curselor regulate.

Mâine, sâmbătă 29 martie, compania Wizzair are programată ultima decolare către Londra de la Târgu Mureș. Treptat, în ultimii ani, au fost anulate cursele spre Roma, Barcelona, Paris (Beauvais) și Dortmund. Singurul zbor regulat care se menține, cu 5 zboruri pe săptămână, este cel spre Budapesta.

Directorul Aeroportului Transilvania, Peti Andras (nominalizat tot de UDMR) consideră că cel puțin există o legătură cu hub-ul din capitala Ungariei de unde sunt accesibile peste 140 de destinații din 45 de țări ale lumii. Și anunță redeschiderea, la vară, a celor două zboruri charter către destinații turistice: Antalya (Turcia) și  Creta (Grecia).

Numărul pasagerilor de pe Aeroportul Transilvania în picaj!

Citește și: Trafic de pasageri în creștere pe aeroporturile din România. Aeroportul Târgu Mureș în ”cădere liberă”, doar pe locul 10

Doar 214.000 de pasageri anul trecut, locul 10 într-un clasament național, și asta în condițiile în care mai existau curse regulate! Și cu șanse minime de a crește semnificativ, în ciuda asigurărilor autorităților locale.

Citește și: Noi curse regulate de pe Aeroportul din Târgu Mureș? Deocamdată doar discuții, nimic concret

Strategie greșită pe o piață concurențială uriașă?

Aeroportul din Cluj Napoca aflat la doar 100 de km, accesibil acum pe autostrada Transilvaniei în aproximativ o oră, are zeci de curse regulate. Deschiderea cu succes în 2024 a aeroportului din Ghimbav-Brașov, deși anunțată de câțiva ani, este un alt element care nu a fost luat în considerare de autoritățile mureșene.

Citește și: Wizz Air mută o cursă de la Târgu Mureş la Aeroportul Braşov

Experți din bussinesul aviatic au declarat pentru VoceaTv că pragul minim de rentabilitate al unui aeroport este atins doar dacă numărul pasagerilor depășește 500.000 pe an.

În aceste condiții, este de mirare de ce autoritățile ”competente” nu au încercat din timp să găsească soluții alternative: creșterea numărului de curse regulate, parteneriat cu Aeroportul din Cluj Napoca sau transformarea Aeroportului din Târgu Mureș într-unul de tip comercial, HUB de mărfuri. Ultima soluție ar fi beneficiat de avantajele poziționării geografice și de infrastructura existentă: aeroport aflat exact lângă nodul dintre Autostrada Transilvaniei A3 și viitoarea Autostradă a Unirii A8 (care va traversa Carpații spre Moldova), dar și lângă cale ferată și Parc industrial. 

 Multe întrebări la care nu se dau răspunsuri! 

Aeroportul Transilvania din Târgu Mureș are 90 de angajați. Consiliul Județean Mureș acordă anual aeroportului subvenții în jur de 8 milioane de lei, aproximativ 1,6 milioane de euro.

 

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.