TRANSPORT. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat în dezbatere publică proiectul deciziei președintelui ARF de a aproba încheierea unui act adițional la contractul de servicii publice cu CFR Călători. Acesta va permite operarea trenurilor electrice RE-IR1 Alstom Coradia pe ruta București Nord-Ploiești Vest-stațiunile de pe Valea Prahovei-Brașov, începând cu data de 15 noiembrie 2024, conform informațiilor publicate pe site-ul ARF.
Potrivit ARF, decizia va fi implementată rapid, pentru a asigura utilizarea eficientă a fondurilor europene nerambursabile și pentru a evita pierderea acestora din cauza întârzierilor. Trenurile vor fi introduse gradual în prima parte a anului 2025, pe măsură ce celelalte 11 rame electrice vor intra în posesia ARF și vor fi predate către CFR Călători. Aceste trenuri vor deservi mai multe rute, inclusiv București-Constanța, București-Craiova și București-Ploiești-Brașov-Sighişoara-Alba Iulia-Deva-Arad-Timișoara.
În 2025, restul de 25 de trenuri Alstom Coradia vor intra pe alte linii feroviare electrificate, printre care București-Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Iași și București-Brașov-Cluj Napoca. Trenurile vor asigura astfel conectivitatea pe rutele regionale și inter-regionale majore din România.
Contractul pentru achiziția celor 37 de trenuri electrice inter-regionale a fost semnat cu Alstom Ferroviaria SpA în martie 2022, iar prima ramă electrică a ajuns în România pe 4 decembrie 2023, fiind testată de atunci. Din cauza întârzierilor de livrare, calendarul de sosire a următoarelor 36 de rame a fost modificat. Contractul, în valoare de 2,42 miliarde lei (fără TVA), include și servicii de mentenanță pentru o perioadă de 15 ani. Trenurile au fost produse în Polonia și sunt destinate îmbunătățirii rețelei feroviare electrice din România.
Lasă un comentariu