AVERI. La finalul anului, România va înregistra o creștere semnificativă a persoanelor cu averi considerabile: peste 100 de români vor deține active de peste 30 de milioane de dolari, iar alți 2.000 vor avea averi ce depășesc pragul de 1 milion de dolari. Această evoluție este corelată și cu o creștere a pieței de automobile premium și de lux, estimată să ajungă la 6,6 miliarde de lei (aproximativ 1,386 miliarde de dolari), conform raportului „Luxury Goods in Romania” de la Euromonitor International. Raportul subliniază influența consumatorilor înstăriți asupra vânzărilor de vehicule premium și de lux.
Conform aceluiași studiu, România va număra până la sfârșitul anului 16.600 de persoane din categoria „înstăriți,” situate între clasa medie și cele cu averi foarte mari (ultra-high-net-worth individuals – UHNWI și high-net-worth individuals – HNWI).
Vânzările totale de produse de lux vor înregistra un avans de 9% față de anul precedent, ajungând la aproximativ 11,4 miliarde de lei (2,394 miliarde de dolari). Experții de la Euromonitor explică acest trend prin apetitul consumatorilor bogați pentru experiențe și achiziții de produse premium, chiar și în contextul economic dificil din România.
Euromonitor a inclus în raportul său o gamă variată de produse de lux, de la hoteluri și vinuri fine la bijuterii, ceasuri, îmbrăcăminte de designer și articole de îngrijire personală super premium. Segmentul de lux este prevăzut să crească anual cu 8% până în 2029, moment în care piața ar putea ajunge la o valoare de 16,3 miliarde de lei (aproximativ 3,423 miliarde de dolari).
Lasă un comentariu