Creștere semnificativă a posturilor didactice în învățământul preuniversitar

Creștere semnificativă a posturilor didactice în învățământul preuniversitar

EDUCAȚIE. În acest an școlar, numărul posturilor din învățământ a fost majorat cu aproape 8.000, ca răspuns la necesitatea integrării profesorilor itineranți și de sprijin, și pentru a asigura dreptul la educație și integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale. Această măsură vizează atât crearea de noi clase în școli, cât și susținerea elevilor cu nevoi speciale prin cadre didactice specializate în domeniul psiho-pedagogic.

Noile posturi sunt destinate în principal pentru:

  • Profesorii care vor preda în cele peste 2.500 de noi clase formate în școli.
  • Cadre didactice de sprijin pentru elevii cu cerințe educaționale speciale, care au fost transferați din învățământul special în cel de masă.
  • Meditatori școlari, care vor interveni în zonele cu abandon școlar ridicat.

Un număr semnificativ de posturi va fi dedicat profesorilor itineranți, esențiali pentru integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale în învățământul de masă. Aceste posturi vor fi distribuite în teritoriu, iar în cazul în care numărul acestora nu va fi suficient, vor fi făcute noi angajări.

Până la desfășurarea concursului de angajare, noile posturi vor fi ocupate prin detașări. Este important ca persoanele angajate să fie absolvenți de studii superioare în domeniul psiho-pedagogic, pentru a asigura calitatea sprijinului oferit. Numărul de ore și disciplinele de învățământ la care vor participa acești profesori vor fi stabilite de comun acord cu profesorii de la clasă, pentru a se adapta nevoilor specifice ale fiecărei clase.

Această inițiativă subliniază angajamentul sistemului educațional de a sprijini integrarea elevilor cu cerințe speciale și de a reduce abandonul școlar, asigurând în același timp resursele necesare pentru o educație de calitate.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.