Guvernul face un pas important spre egalitatea de șanse în educație: 7.800 de posturi noi pentru sprijinirea copiilor cu cerințe educaționale speciale

Guvernul face un pas important spre egalitatea de șanse în educație: 7.800 de posturi noi pentru sprijinirea copiilor cu cerințe educaționale speciale

EDUCAȚIE. Astăzi, Guvernul României a anunțat o măsură semnificativă pentru îmbunătățirea sistemului educațional și asigurarea egalității de șanse pentru toți copiii. Deputatul Dumitrița Gliga a evidențiat pe Facebook importanța acestei decizii, subliniind că au fost create 7.800 de noi posturi destinate sprijinirii copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES). Această măsură vizează eliminarea segregării în sistemul românesc de învățământ și asigurarea accesului la educație pentru toți elevii, indiferent de nevoile lor speciale.

În anul școlar precedent, aproximativ 57.000 de elevi cu CES au fost integrați în învățământul de masă. Conform legii, acești elevi ar trebui să beneficieze de sprijin individualizat pentru a avea aceleași șanse de succes ca și colegii lor. Totuși, situația actuală din sistem a fost departe de a fi ideală. Cu mai puțin de 2.000 de profesori de sprijin disponibili pentru aproape 80.000 de copii cu nevoi educaționale speciale, raportul a fost de aproximativ un profesor la 40 de elevi, ceea ce a pus o presiune enormă pe cadrele didactice și a limitat considerabil posibilitățile de asistență personalizată.

Decizia Guvernului de astăzi vine ca o corectare necesară a acestei situații inechitabile. Prin crearea celor 7.800 de posturi noi, Ministerul Educației se asigură că toți copiii vor avea acces la educația de care au nevoie și vor putea învăța și dezvolta la potențialul lor maxim.

De ce este importantă o școală incluzivă?

Dumitrița Gliga a explicat și importanța unei școli incluzive în dezvoltarea copiilor. Ea a subliniat două aspecte esențiale:

1. Pregătirea pentru viață: Învățarea într-un mediu incluziv îi pregătește pe copii pentru viața adultă, unde vor interacționa cu persoane diverse și vor avea nevoie de abilități sociale și de comunicare dezvoltate. Interacțiunea cu elevi care au diferite tipuri de abilități sau nevoi îi ajută să dezvolte empatie, să învețe să colaboreze eficient, să-și facă prieteni și să se integreze mai ușor într-o societate diversă.

2. Stimulare cognitivă: Mediul incluziv oferă o stimulare mai mare și mai variată, contribuind astfel la dezvoltarea cognitivă a tuturor copiilor. Diversitatea situațiilor și provocărilor întâlnite în clasele incluzive poate stimula gândirea critică și creativitatea, având un impact pozitiv asupra progresului academic și personal al elevilor.

Prin această inițiativă, Guvernul nu doar că răspunde unei necesități urgente în sistemul educațional, dar face un pas important spre construirea unei societăți mai echitabile și mai incluzive. Decizia reflectă angajamentul autorităților de a asigura un viitor în care toți copiii, indiferent de nevoile lor speciale, au șansa de a reuși și de a contribui activ la dezvoltarea comunității din care fac parte.

 

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.