Boloș: Certificatul Fiscal ANAF nu va bloca vânzarea imobilelor – Taxele vor fi achitate la tranzacție

Boloș: Certificatul Fiscal ANAF nu va bloca vânzarea imobilelor – Taxele vor fi achitate la tranzacție

FISCAL. Marți seara, în cadrul emisiunii Jurnalul de Seară de la Digi24, ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a explicat că noua măsură privind obligativitatea acoperirii datoriilor către ANAF la vânzarea imobilelor sau terenurilor ar putea fi implementată începând cu 1 octombrie. El a clarificat modul de funcționare a acestui mecanism și pașii pe care trebuie să-i urmeze vânzătorii care au datorii la stat.

 

Marcel Boloș a ținut să elimine orice confuzie legată de această măsură: „Vreau să clarific că această măsură nu va împiedica vânzarea de bunuri și terenuri de către persoanele fizice sau juridice. Odată cu vânzarea acestor bunuri, impozitele și taxele vor fi achitate. Regula este deja aplicată la nivelul Primăriilor – nu poți vinde un bun sau teren fără certificat de impozite și taxe locale cu zero datorii. Propunerea noastră permite ca taxele și impozitele să fie plătite simultan cu vânzarea bunului.”

 

Ministrul a detaliat că, la momentul vânzării, dacă există datorii la buget, acestea vor trebui achitate din prețul bunului vândut: „Tranzacția se desfășoară la notar și, dacă există datorii la buget, acestea trebuie achitate în acel moment. Plata se face de obicei cu numerar sau prin ordin de plată. La prezentarea ordinului de plată, dacă există datorii, se vor prezenta două ordine de plată – unul pentru prețul de vânzare și altul pentru impozite și taxe necesare autentificării contractului de vânzare-cumpărare.”

 

Marcel Boloș a subliniat că această măsură nu a fost discutată în detaliu pentru a stabili dacă se aplică doar persoanelor fizice sau și juridice: „Nu am decis încă dacă măsura se va aplica și companiilor. Vom clarifica acest mecanism împreună cu mediul de afaceri. Avem o întâlnire pre-finală cu reprezentanții acestora pe 26 august pentru a stabili toate detaliile și a prezenta o variantă acceptată de mediul de afaceri, care să fie aprobată în Guvern.”

 

Ministrul Finanțelor a menționat că intenția este ca măsura să intre în vigoare cât mai curând posibil, ideal de la 1 octombrie: „Avem creanțe neîncasate în valoare de 175 de miliarde de lei de la persoane fizice și juridice. În perioada 2021-2023, am avut creanțe bugetare de 51 de miliarde de lei și am încasat doar 7 miliarde de lei. Trebuie să găsim mecanisme pentru a valorifica aceste creanțe și a crește încasările la buget. În caz contrar, va trebui să identificăm alte soluții pentru a controla deficitul bugetar și a finanța cheltuielile statului.”

 

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.