Premieră mondială. România deschide drumul către producția de anvelope cu emisii Zero la Oradea

Premieră mondială. România deschide drumul către producția de anvelope cu emisii Zero la Oradea

PRODUCȚIE. România se afirmă din ce în ce mai mult ca un jucător cheie în sectorul auto global, pe fondul implementării unor tehnologii de ultimă generație și a unui angajament ferm pentru practici durabile. Unul dintre cele mai recente și semnificative proiecte din această direcție este construcția primei fabrici de anvelope cu emisii zero din lume, un proiect care pune România în centrul atenției industriei auto internaționale.

Poziționată strategic în sud-estul Europei, România a devenit un magnet pentru marile companii din industria auto, atrăgând investiții semnificative datorită poziției sale geografice avantajoase și forței de muncă bine pregătite.

În 2023, producția combinată a Dacia și Ford a depășit jumătate de milion de vehicule, consolidând astfel rolul României în lanțul global de aprovizionare auto. Aceste realizări au fost însoțite de prezența unor furnizori de renume, precum Bosch, Continental și Daimler, contribuind la faptul că sectorul auto reprezintă aproximativ 13% din PIB-ul țării, conform unui raport KPMG.

Pe lângă producția tradițională, România face pași importanți și în direcția transformării digitale. Recent, BMW a anunțat extinderea centrului său de proiecte IT și software din România, BMW TechWorks, un proiect realizat în parteneriat cu compania japoneză NTT DATA. Această colaborare ilustrează angajamentul țării față de inovare și dezvoltare tehnologică, aspecte esențiale pentru viitorul industriei auto.

Un moment de referință în dezvoltarea industriei auto din România a fost marcat de deschiderea unei fabrici de anvelope la Oradea, dezvoltată de compania finlandeză Nokian Tyres. Aceasta va fi prima fabrică din lume care produce anvelope cu emisii zero, un standard global de producție durabilă. Construcția fabricii a început în 2023, după ce Nokian Tyres și-a relocat producția din Rusia, iar operațiunile comerciale sunt programate să înceapă la începutul anului 2025, cu o capacitate de producție estimată la șase milioane de anvelope anual până în 2027.

Leena Kaipainen, vicepreședinte Nokian Tyres, a subliniat că fabrica din România va fi un model de sustenabilitate, cu un accent deosebit pe utilizarea surselor de energie fără emisii de CO2 și implementarea unor procese de producție automatizate și eficiente din punct de vedere energetic. Investiția totală în acest proiect este de aproximativ 650 de milioane de euro, din care 150 de milioane provin de la Banca Europeană de Investiții (BEI).

Noua fabrică din Oradea va angaja aproximativ 500 de persoane și va utiliza energie verde produsă local, consolidând astfel rolul regiunii de nord-vest a României ca un pol de dezvoltare economică. Ioannis Tsakiris, vicepreședinte BEI, a evidențiat că acest proiect nu doar că va stimula economia locală, dar va și crește atractivitatea zonei pentru alți investitori.

Proiectul Nokian Tyres din Oradea este considerat un pilon esențial în strategia globală a companiei de a dezvolta produse inovatoare și durabile. Implicarea României în acest proiect semnalează ascensiunea țării pe scena globală a industriei auto și potențialul său de a deveni un lider în producția durabilă.

Prin adoptarea acestor tehnologii avansate și a unor practici de producție sustenabile, România își consolidează poziția ca un actor important în industria auto internațională, deschizând noi orizonturi pentru un viitor mai verde și mai prosper.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.