SONDAJ. Campania națională UNSPOKEN, inițiată de Federația Națională a Părinților (FNaP), a adus în prim-plan un sondaj revelator despre motivele care îi determină pe copii să încerce droguri. Studiul, realizat între 17 și 19 iulie 2024, a fost realizat online pe un eșantion reprezentativ de peste 1.000 de părinți din mediul urban și rural și a scos la iveală două cauze principale ale consumului de droguri: influența anturajului și lipsa de afecțiune din partea familiei.
Conform sondajului, 65% dintre respondenți consideră că anturajul reprezintă factorul principal care determină copiii să experimenteze droguri. De asemenea, 56% dintre părinți subliniază că lipsa de afecțiune este al doilea cel mai important motiv. Rezultatele sugerează că adolescenții sunt adesea reticenți să discute cu părinții despre consumul de droguri din teama de a fi judecați (81%) sau pedepsiți (74%). În plus, 26% dintre respondenți cred că nepăsarea părinților contribuie la problema consumului de droguri.
Campania UNSPOKEN se concentrează pe îmbunătățirea comunicării între părinți și copii și pe implicarea activă a acestora în prevenirea consumului de droguri. Părinții au fost încurajați să refacă legătura cu copiii lor și să se angajeze direct în prevenția consumului de droguri.
Dintre părinții care au participat la sondaj, 55% au copii cu vârste între 14 și 18 ani, iar 24% sunt din afara Bucureștiului. Aproape jumătate dintre respondenți au declarat că discută despre droguri cu copiii lor fără a fi necesar un incident specific.
Prim-ministrul României, Marcel Ciolacu, a exprimat sprijinul său pentru campania UNSPOKEN, subliniind necesitatea unei colaborări strânse între instituțiile statului și societatea civilă pentru a combate problema drogurilor. El a exprimat îngrijorarea față de drogurile sintetice ieftine și a subliniat importanța prevenției.
Președintele FNaP, Eugen Ilea, a declarat că Federația este determinată să acționeze concret pentru a preveni accesul copiilor la droguri și a solicitat sprijinul tuturor părinților din România pentru a proteja viitoarele generații.
Campania UNSPOKEN beneficiază de suportul unui grup de experți, inclusiv psihologi, psihoterapeuți, avocați și specialiști în politici publice, și este coordonată de agenția V+O Communication. Printre partenerii instituționali se numără Guvernul României, Agenția Națională Antidrog (ANA), FSE Spiru Haret și Consiliul Național al Elevilor din România.
Pentru cei interesați să se alăture campaniei, este disponibilă adresa de e-mail: bucuresti@fnapip.ro.
Lasă un comentariu