Valea Oltului se închide ziua pentru lucrări la Autostrada Sibiu-Pitești între 8 iulie – 9 august

Valea Oltului se închide ziua pentru lucrări la Autostrada Sibiu-Pitești între 8 iulie – 9 august

TRANSPORT. Valea Oltului va fi închisă pe timpul zilei între 8 iulie și 9 august, pentru a permite lucrările de defrișare necesare construcției autostrăzii Sibiu-Pitești, conform anunțului făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Această măsură vine în urma imposibilității de a găsi alternative sigure pentru desfășurarea traficului în zona respectivă. CNAIR va comunica rutele alternative disponibile în această perioadă.

Ministrul Grindeanu a subliniat că lucrările implică un risc semnificativ pentru siguranța traficului, fiind imposibil de realizat fără închiderea circulației. „Vom merge vineri pe teren, alături de domnul director Pistol și colegii din CNAIR. Lucrările de defrișare pe lotul 2 al autostrăzii Sibiu-Pitești sunt esențiale și nu pot fi realizate sub trafic, deoarece ar pune în pericol siguranța participanților la trafic. Astfel, între 8 iulie și 9 august, DN7 va fi închis pe perioada zilei pentru a finaliza aceste lucrări vitale”, a explicat Grindeanu.

Închiderea circulației pe Valea Oltului a fost discutată și aprobată în vederea efectuării lucrărilor în zona Boița. Închiderea acestei rute principale în timpul sezonului de vacanță va afecta numeroși cetățeni și transportatori, cu impact major asupra traficului către vestul țării. Alte rute, precum Valea Prahovei și DN1A Cheia-Săcele, sunt deja extrem de aglomerate, adăugând presiune suplimentară asupra sistemului de transport.

Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a menționat în primăvară că lucrările pe lotul 2 și defrișările vor fi efectuate cu restricții de circulație, fiind planificate să dureze între una și două luni. Lotul 2, Boița-Cornetu, cuprinde 30 de kilometri și este considerat cel mai dificil segment din cauza reliefului montan și a numeroaselor structuri necesare, precum viaducte și tuneluri. Asocierea turcă Mapa-Cengiz a început defrișările în ianuarie 2024, inclusiv construirea unui ecoduct și a unui pasaj peste Olt și calea ferată.

WeBuild efectuează de asemenea lucrări de defrișare pe lotul 3 Cornetu-Tigveni, cel mai lung segment al autostrăzii A1 și cel mai mare contract semnat pentru o autostradă din România.
Pistol a subliniat că se lucrează la un plan pentru minimizarea impactului asupra circulației pe DN7. „Lucrăm intens pentru a stabili cum evacuăm arborii tăiați, astfel încât restricțiile să fie cât mai puțin deranjante. Estimăm că aceste restricții vor fi aplicate în primăvară sau vara acestui an, cu durata de una sau două luni, evitând perioadele cu trafic intens, cum este luna august”, a adăugat Pistol.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.