Consiliul local Târgu Mureș a votat noua organigramă a aparatului de specialitate al primarului

Consiliul local Târgu Mureș a votat noua organigramă a aparatului de specialitate al primarului

COMUNICAT. ”Astăzi, grație votului consilierilor locali devine realitate alt punct important al planului meu de guvernare locală, lansat în primul an de mandat și anume: o nouă organigramă mai suplă, funcțională şi care garantează o alocare eficientă a resurselor de la bugetul local. Când am preluat Primăria Târgu Mureș, organigrama era supradimensionată, în special în ceea ce priveşte funcţiile de conducere, gradul de ocupare al acestora fiind la nivelul maximal permis de lege (12% din numărul total de angajaţi). La acest document s-a lucrat mult, deoarece resursa umană e prețioasă și am căutat să identificăm pentru fiecare angajat locul potrivit conform studiilor și experienței profesionale. Vechea organigramă era greoaie, cu multe situații interesante: de exemplu, nu exista niciun angajat pe post de şofer, toţi fiind încadraţi ca inspectori, iar secretarele de la birouri și cabinete erau încadrate pe funcții de șef serviciu. Am întâlnit departamente cu director, directori adjuncți și șefi de serviciu și surpriză: aveau sub 10 oameni în subordine. Aceste anomalii au fost acum eliminate. S-a făcut ordine și continuăm munca, într-o  formulă mult mai eficientă!”, a declarat Soós Zoltán.

 Vineri, 28 iunie 2024, consilierii locali s-au reunit la sediul Primăriei Târgu Mureș în cadrul ședinței ordinare de lucru. Primul punct pe ordinea de zi a fost cel privind reorganizarea, aprobarea Organigramei, Statului de funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare a Aparatului de Specialitate al Primarului Municipiului Târgu Mureș.

Ca urmare a votului, prin noua organigramă s-a obținut:

  • Reducerea numărului total maxim de posturi cu 10%, respectiv de la numărul total de 699 număr maxim de posturi,  rezultând un număr maxim de posturi de 629, conform Adresei Instituției Prefectului nr. 70966/02.11.2023 (posturi pentru Aparatul de specialitate al Primarului la nivelul UAT Municipiul Târgu Mureș, inclusiv servicii publice subordonate cu personalitate sau fără personalitate juridică).
  • Reducerea numărului de posturi din cadrul cabinetului Primarului;
  •            Desființarea funcțiilor de șef birou, concomitent desființându-se și structurile organizatorice care funcționează ca birouri;
  • Reducerea numărului de posturi de conducere (funcție publică și funcție contractuală) de la pragul de 12% la 8% din totalul funcțiilor aprobate;
  • Astfel, din totalul celor 629 de posturi aprobate la nivelul U.A.T. Municipiul Târgu Mureș, prin aplicarea procentului de 8% alocat funcțiilor de conducere, rezultă un număr total de 50 de posturi de conducere – funcții publice și de natură contractuală, inclusiv pentru servicii publice subordonate cu personalitate sau fără personalitate juridică, respectiv Serviciul public Ecologie, Peisagistică și Salubrizare Urbană, Centrul de Cultură, Artă și Agrement Târgu Mureș, Direcția Fiscală Locală Târgu Mureș, Serviciul public Administrația Grădinii Zoologice și a Platoului Cornești, Clubul Sportiv Municipal Târgu Mureș.

Prin reducerea numărului de posturi sau prin redistribuirea de posturi și atribuții, Executivul Municipiului Târgu Mureș a pus în aplicare Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare, respectiv O.U.G.  nr. 115/2023.

  • În cadrul celei de-a XXVII-a ediții a Zilelor Târgumureșene, conform tradiției, personalităților marcante ale orașului le va fi conferit titlul de ”Cetățean de Onoare al Municipiului Târgu Mureș”, după cum urmează:
  • BÖLÖNI LÁSZLÓ – sportiv, antrenor
  • JAKAB ATTILA – muzician
  • UNIV. DR. VIRGIL GHEORGHE OŞAN – medic
  • ION RIȚU – artist
  • Sebestyén-Spielmann Mihály – istoric
  • UNIV. DR. TŐKÉS BÉLA – om de știință
  • GAVRIL CADARIU – regizor (post-mortem)
  • KOVÁCS ANDRÁS FERENC – poet (post-mortem)
  • IOSIF POP – părinte vicar greco-catolic (post – mortem)
  • ALEXANDRU TODEA– cardinal greco-catolic (post-mortem)
  • Tot în cadrul ședinței de lucru a fost aprobată modificarea Organigramei, a Statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare a Direcției Fiscale Locale Târgu Mureș.
  • Totodată, consilierii au aprobat lista proiectelor câștigătoare depuse de către instituțiile de învățământ pentru diferite acțiuni, astfel:
  1. Colegiul Național ”Alexandru Papiu Ilarian”, proiectul: ”Zilele Colegiului Național” Alexandru Papiu Ilarian”;
  2. Liceul Teoretic ”Bolyai Farkas”, proiectul: ”De la Gustav Klim la Kos Karoly sau de la originile Art Nouveau vienez până la Art Nouveau de la Palatul Culturii din Târgu Mureș”;
  3. Colegiul Național Pedagogic ”Mihai Eminescu” Târgu Mureș, proiectul: ”Ziua internațională a Educației (educația nonformală). Conferința Națională Didactica Matematicii”;
  4. Liceul Teoretic ”Bolyai Farkas”, proiectul: ”Întâlnire anuală cu școala înfrățită, III Bela Gimnazium din Baja, Ungaria”;
  5. Colegiul Național de Artă Târgu Mureș, proiectul: ”Ziua internațională a muzicii punte între țări și generații”;

6. Liceul Vocațional Reformat, proiectul: „30 de ani în slujba învățământului mureșean”;

  1. Școala Gimnazială ”Serafim Duicu” – Grădinița cu Program Prelungit nr. 12, proiectul: ”Europuzzle – unitate în diversitate” – Schimb de experiență internațional România-Ungaria;
  2. Colegiul Național ”Alexandru Papiu Ilarian”, proiectul: Concursul Interjudețean de Matematică ”Alexandru Papiu Ilarian”, ed. a XXVI-a;
  3. Liceul Teoretic ”Bolyai Farkas”, proiectul: ”Aniversarea a 20 de ani de învățământ romano-catolic”;
  4. Liceul Teoretic ”Bolyai Farkas”, proiectul: ”Schimb de experiență și participare la pelerinaj la Mariazell”;
  5. Liceul Tehnologic ”Traian Vuia” Târgu Mureș, proiectul: ”Și noi suntem talentați! – Concurs internațional de Coafură ”Hairdresser Open – 2024”.

În funcție de punctajul obținut, unitățile de învățământ vor primi de la bugetul local sumele pentru proiectele câștigătoare. Bugetul total alocat proiectelor este de 218.446 lei.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.